Bra dagar.

Var i köpenhamn med Natalie igår. Fick pengar av min mormor häromdagen, samt en förmaning att ”unna” mig lite saker, så jag köpte en riktig Vollers-korsett (så att jag slipper fler missöden med trasiga korsetter), strumpebandshållare, en jättesöt ”sailorklänning” och ett par högklackade Dr.Martens. Tror jag gjorde av med lite mer än 3000 kr på bara ett par timmar. Harnog aldrig handlat för så mycket pengar på en och samma gång. Men jag kände att jag förtjänade det efter att ha levt så snålt i nästan ett halvår.

Dessutom ska jag ev. gå medicindelegerings-kursen redan nästa vecka så att jag kan hoppa in och vikariera nästkommande helg. Kommer också gå tre intensivdagar nu i juni, innan mitt sommarschema börjar i juli. Dock kommer jag troligtvis bli inringd redan i juni eftersom de behöver mycket folk. Och det känns helt okej att jobba natt. Äntligen får jag i alla fall känna att jag gör något vettigt och att jag dessutom gör något bra för mig själv och andra. Jag ser också fram emot att börja tjäna mina alldeles egna pengar. Har lånat en del pengar från mitt sparkonto under de här månaderna och jag ska försöka lägga tillbaka dem nu och spara undan lite till så att jag kommer ett steg närmre min dröm om en sekelskiftsvåning med massa antika möbler.

Jag mår fortfarande sådär i själen. Men igår var verkligen en bra dag som jag kommer hämta krafter från länge. Är så glad att jag träffat Natalie. Hon förstår mig och vi kompletterar varandra så bra. Tror dessutom hennes personlighet smittat av sig lite på mig, för jag tar inte lika mycket skit från människor som jag brukade göra.

Jag tror att allting kommer lösa sig med tiden. Det är bara jobbigt med de där svackorna som jag inte riktigt kan rå över. För när det är svart så är det jävligt svart och jag har svårt att se nyanserat på saker och ting. Men ingenting är beständigt, och förhoppningsvis inte detta heller.

Svackor eller ej. Jag försöker att värdera de stunder jag mår bra och tänka att jag faktiskt mår riktigt bra ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0